13 Kasım 2012 Salı

GezentiMete Mudanya-Trilyede Mayıs 2012




Mayıs 2012 tarihinde gerçekleştirdiğim Mudanya Trilye gezisi..

Karacabey den 20 km sonra Mudanya trılye kavşağından dönülünce yaklaşık 60 km lik çok güzel bir yol size Trilyeye kadar eşlik edecektir...



  Bayılırım yol boyu çeşmelerine....sevdiğim yerlerden su içerim ki bir daha gelmek
  nasip olsun..:)
 Mudanyanın nüfusunu gecıcı olarak arttırdık..
Mudanya Sahili
Mudanya sahili sabahın ilk saatlerinde puslu ve soğuk .....pek bir sıcak karşılama olmadı.Aşk olsun Mudanya halbuki biz seni çok sevdik....:)
 Arkadaki askeri Çıkarma gemisi Abdullah öcalanın  tutulduğu imralı adasına gelip giden gemi...
Erdemler her yerde karşıma çıkıyor Çanakkale den sonra Mudanya da..
   Eski ve yorgun kayıklarla denize açılmak vardı.. Onlar denize döndükleri için mutlu bense denize  açılmaktan.

 Mudanya dan 2 adet ev birisi restore edilmiş diğeri ise kaderine terk edilmiş..

 Adamlar ahşaptan neredeyse gökdelen dikeceklermiş..
 Her gördüğümüz kapıyı çalıyoruz ama cevap yok..
Bazı evler restore edılıp pansıyona cevrılmıs.
italyan mimar tarafından dizayn edilen mudanya sokaklarının bır baska ozellıgı ıse tum sokaklarından denızı gorebılmenız ben gordum:)
Şükrü Bey Yalısı
osmanlı sivil mimarinin en guzel orneklerınde bırı Şükrü Bey yalısı...1895 yılı yapımı bu konagın sahıbı cok zengın bır zeytın tuccarı ımıs hatta denılene gore bu konagı ıstanbula gıden zeytın gemılerını seyretmek ıcın yaptırmıs..



  •                                          .
En çok sevdiğim ve aklımın kaldığı konak buydu..
       Gez gez Mudanya bitmedi ama biz bittik:)

Mudanya Mütareke Evi
mudanyada konakların en guzelı kesınlıkle en anlamlısı mudanya ateşkes antlasmasının ımzalandıgı konak...rus bır tuccara aıt olan ev muzeye cevrılmıs...

mütakere evinin onundekı mutakere anıtı..
mütareke evinden bir kare icerıde cekım yapılması yasak o yuzden ısmet ınonunun gorusmeler sırasında sınırlenerek yumrukla kırıdıgı mermer parcasını goruntuleyemedım..



1834 yılında anastasyos oglu ıgoryas tarafından yaptırılan eskı kılıse mubadeleden sonra 1924 yılında yapının kilise olarak kullanılması sona ermış..cumhuriyet donemıde sınema olarak kulanımıs eskı kılıse
şimdi ise ugur mmcu kultur merkezı olarak kulanılıyor..

1924 yılında Mudanyayı terk eden Rumlar müzik aletlerini yanlarında götüremezler ve bu kiliseye saklarlar sonradan bu aletleri bulan Mudanya halkı Türkiye'nin ilk belediye bandosunu kurar.Bu arada son zamanlardaki Yunanistan ile Türkiye arasında esen barış rüzgarları sayesinde Mudanya sokaklarında Yunan turları ile gelmiş birçok Rum görebilirsiniz. Mübadele ile Yunanistana göçmüş Rumların çocukları, torunları yaşıyorlarsa kendileri eski yaşadakıları yerleri görmeye gelmişler.
Kuş bakışı Trilye                                                                      
 Mübadele ile buradan gocen rumlar yerlestırıldıklerı batı yunanıstandakı Haldiki yarımadasında selanık yakınlarında bıryerlere yenı trılye adıyla sehır kurmuslar...
Dakika bir gol bir Trilyeye girer girmez bizi 1893 yapımı şahane bir kapı karşıladı .Bilindiği üzere kapının ustun de iki adet tokmak var küçük olanı bayanlar buyuk olanı erkekler çalarmış böylece içerideki kapıda kinin  erkek mı bayan mı olduğunu sesten anlar ona göre kapıyı açarlarmış:)


                                ..  
Eski Yağhane
      Zeytin yağını işleyen makinelerin  duyar gibiyim.
  Trilye de eski bir yağhane.
   
Duyduk ki trilyede tepede çok güzel bir camlı kahve denilen cay bahçesi varmış aramalara basladık hemen..:)

İlk ipucunu bulduk tabela yolu gösteriyor ama adamlar usta yalancı 60 metre diyor ama yalannnnn

60 metre sonunda camlı kahve beklerken baska bır tabela 200 metre sonra dıyor şok şok...
eger yolunuz duserse sızı 250 metre gıbı dık bır bayırın bekledıgını unutmayın ona gore araba ıle gıdecekler ıse 20 metre gıbı uzaga park edın otopark mafyası burdada ıs başinda


                           ..

tepeye ulaştık dedıklerı kadar varmıs cayı mayı bımem ama muhteşem bir manzara bızı beklıyor seyır terasında yorgunluk atıyoruz .....
çamlı kahve
                              
                         cok hoş duzenlenmıs ıcerısı
                             
                               iniş cıkıs kadar zor olmadı..
          
Trilyede cok sayıda bulunan kiliselerden bırı kemerli kilise

kemerli kilisenın ıc goruntusu kilise insaa edılırken yapı taşlarının br kısmı kyzikos antık kentınden getırılmiş.

Fatih cam ii kiliseden camıye cevrılmıs 8. yuzyıl yapısı bunun ınsaasındada kyzıkostan alınmıs yapı tasları kullanılmış..
 Kiliselerin yapımında roma devrinden kalan yapı taşları da kullanılmış bunun en güzel ornegı kılıse duvarındaki roma mezar steli..
yorgunluk ama en tatlısından..



  • taş mektep 1909 yılında rum azınlık ıcın yapılan bına 1924 yılında cocuk sıgınma evıne donusturuluyor 1989 yılına kadar hızmet vermiş..
                 
                                                        korku filimlerini aratmayan yapı 3 katlı..

                   
kıbrıs devlet başkanı 3. makaryosunda bu okulda okudugu soylenıyor bılmem ne kadar dogru..


  okul ıcınden kareler kımbılır kac ogrencı paltolarını bu askılara astı

                                      trilye sokaklarından kareler


bizim onu çok sevdiğimiz ama onun bizi sevmediği sevimlikopek.
.
Trilye de eskiden üzüm bağları da varmış yani şarapçılıkta yapılırmış artık bağ kalmamış .Bu fıçı o günlerden mi kalma yoksa zeytinyağı için mi kullanılmış Kim bilir.?


Bu kadar tarih yeter birazda doğa deniz.                             

                                              Ders bir dalgalı denizde taş sektirilemez.

Tirilye sahilinden bakınca Yalova Armutlu kıyıları gözüküyor.


                    gezimize birde romantizm katalım dedik:)



Bu ne ki yahu:)

trilye sokaklarında son turlarımız

                                                 Trilye sahili küçük ama çok sevimli..
     Trilye de balık yenirmiş onu anladık her türlü bütçeye uygun balık lokantaları mevcut lüksü de var balık ekmekçisi de...
    Trilye Belediyesi

                                Turistik mekanların olmazsa olmazı hediye dükkanları



                                               
    Ve geldik gezimizin ve günümüzün sonuna. Finali Tirilye hatırası ile yapıyoruz. Çok yorucu fakat güzel bir gündü.. Mudanya- Tirilye güney Marmara da günübirlik olarak gezilebilecek tarih doğa ve tüm güzelliklerin bir arada toplandığı yerler.
    Çok yakında Afganistan ve Gürcistan ve gezilerimin yazıları ile buluşmak üzere..

    Trilyeyi beğendiyseniz birde delikızın gözünden görün bu küçük şirin kasabayı.Arkadaşım delikızın trilye ve gölyazı gezi yazılarına bayılacaksınız:)
    .

14 yorum:

  1. hocam ya bir ara tekrarlayalım bu geziyi güzel bir gezi idi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet haklısın fikricim senin şu motorsiklet gelsin yapalım 1 araba bir motorsiklet şeklinde:)

      Sil
  2. Güzel bir yazı olmuş!.. Anlatım da keyifli.. Gezi listemizde Mudanya ve Tirilye'yi öne almak gerekecek.. Teşekkürler..

    YanıtlaSil
  3. evet Bandırmadan kısa günübirlik geziler için ideal bir rota.Özellikle bahar aylarını tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
  4. Mete merhaba...biz bu haftasonu 9 aylik bebegimiz ve 3 yasindaki kizimizla Bursa ya gitmeyi dusunuyoruz.Trilyeyi daha once duymustum cok,ama universiteyi orada okumama ragmen ben Trilye yi gormedim.sana bazi sorularim olacak cevaplarsan cok sevinirim ilki iki bebeyle oraya gidersem su senin gordugun yerlerden tas mektebi yaghaneyi ve o guzel sahili kolaylikla bulabilirmiyiz aracimiz var.bu yerler birbirine yakin yerlermi yoksa buraya bir gun ayirirsam gorebilecegim yerler mi?bebeklerle gidilebilecek yerlerdenmi Trilye peki?
    ve son soru gezinin basinda gidersek bir sabaha, gezinin sonunda gidersek de aksama denk gelecek bu ziyaret sence hangi zaman dilimine denk getirlmeli?
    tesekkurler simdiden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabalar. sorularınıza elimden geldiğince cevaplamak isterim.sanırım İstanbul'dan geleceksiniz Bursa'ya. Trilye sıkı şekilde gezilirse 4-5 saatte bitecek ufak bir kasaba. Çocuklar sorun olmaz tahminimce bende 9 aylık bebeğimle yeni Bozcaada'dan geldim:)Araç Trilyede pek gereksiz sadece çamlı kahveye çıkarken gerekecek.diğer yerler taş mektep sahil hep birbirine yakın yerler.sadece yağ haneyi bulmakta zorlanabilirsiniz öyle yağhane falan yazmıyor eski yıkık dökük bir evdi ben meraklı heryere girip çıktım öyle buldum:) Bursadan öğle sıraları çıkarsanız gün batımına kadar trilyeyi gezebilir akşam sahilde dinlenebilirsiniz.

      Sil
    2. Mete cok tesekkurler ictenlikle yanit erdigin icin...Ben de eski yapilara cok duskunum ve cocuklardan once epey zorlardim sartlari gorebilecegim kadar tarih gormek icin..Yasanmisliklarla dolu, sonrasinda da miyadi doldugundan terkedilmis yapilar ozellikle mesteder beni tesaduf eseri karsilastigimda..Seneler once Yassi adaya ozel teknemizle yanasip deliler gibi her yani bucak bucak gezdigimde hayretler icinde kalmis hem cok duygulu anlar yasamis hem de gerilmistim zaman zaman..Trilye yazdigimda bilirsin iste sahil,deniz urunleri,eski tarzda pek cok ahsap ev,gun batimi falan cikti karsima ta ki blogunla karsilasana dek...Fotograflari gorunce esimle birlikte o tas mektebin ve yaghanenin,ondan sonra biz gitmeye karar verdik oraya...Blogun cok guzel,bozcaada ve gokceada yazilarini da okumak istiyorum ancak iki hasta bebeyleyim bu gunlerde, bir de bavul hazirlama telasindayim,donuste okunmak uzere biraktim onlari...
      Birsey daha sorsam sana o zaman,biz haftasonumuzu Bursa da gecirmeyi dusunuyoruz.Acaba Trilyeden sonra Bursa da Golyazi koyu,burayi gordunmu? Kesinlikle gorulesi biryer mi yoksa sade bir deniz koyu mu burasi bir bilgin varsa sevinirim.Bu arada benim de bir blogum var ismimden anlamissindir zaten,icinde gittigim yerleri paylasmaya calistigim bir bolum de var " delikiz evde yok" beklerim benim bloga da...Ailenle mutlu gunler dilerim Mete...Memnun olduk tanistigimiza :)

      Sil
  5. rica ederim... yaşanmışlık benim içinde bir şehri bir yapıyı özel kılan şey.aynı bakış açısına sahip biriyle karşılaşmak çok sevindirici. Bloğunuzu takibe aldım arada sırada konuk olmak isterim.:)benim bloğuma gelenlere de sizinkini tavsiye ediyorum.Hasta olan bebeklerinize de acil şifalar..bende 10 aylık bebe sahibi bir gezgin olarak yaşadığınız zorlukları tahmin edebiliyorum.

    Gölyazı hakkında bilgi sormussunuz. Defalarca gittim gölyazıya hatta bandırmaya gelen misafirlerime ben turlar düzenlerim gölyazıda o duraklardan birisi. Gölyazı uluabat gölündeki ufak bir adacığa kurulmuş aslında ismi apolyont olan antik bir kent.bu ufak adacık bir köprü ile ana karaya bağlı tam köprünün orada ağlayan Çınar denilen 700 kusur senelik bir çınar ağacı var.Sonra mevsimine göre değişmekle beraber adacığı gezdiğinizde el ısı yapan kadınları ağ ören kadınları görebilirsiniz .göl üzerinde çeşit çeşit kuşlar gözlemlenebilir. birde adacık çevresinde antik surlar var onlar gorulebılır.son olarak golyazı koyunun kadınlarıda gol teknelerıne bınıp balık avlarlar.bunlarada sahıt olabılırsınız.Bırde oranın ıncırı meshurdur zamanıdır su an onlardan tadabılırsınız.ha bırde anakarada restarasyonu yenı bıtmıs bır kılıse var orayıda gezebılırısınız. adaya gıderken solunuzda kalacak..
    şunu tavsıye edebılırım eger zamanınız kısıtlıysa öglen 11 gibi tırılyeye varırsanız 4 gibi gezinizi bitirebirsiniz 1 saat gibide sahilde vakit harcadıktan sonra gölyazıya gün batmadan 2 3 saat evvel ulaşabilirsiniz. inanın gölyazı günbatımında eşsiz manzaralar sunacaktır size heleki fotoğraf çekmeye biraz merakınız varsa.

    YanıtlaSil
  6. Cok ama cok tesekkurler...Ben okulumla gittigim, ozellikle Izmir yolu rotali gezilerden hatiliyorum tarif ettigin manzarayi...O zaman bile her gecisimde dikkatimi cekerdi o yarimadanin guzelligi birazcik Cunda gibi...ve dusundum de hep dundogusuna denk geldi... universitenin orkestrasindaydim konserlere giderdik okulla hep sabahin korunde buyulu bir guzelllikten ibaret kaldi benim icin.Simdi planimizi yaptik.Sabah cok erken cikiyoruz,Gorukledeki islerden sonra uygun rota bizim icin.Yine heyecan sardi beni,ag oren,denize acilan kadinlari gormek isterim evet...Soyledilerin yine kulaga hos gelen seyler hep...Bence memnun donecegiz bu geziden.
    Mete Istanbul da mi yasiyorsunuz? Biz Cekmekoy de yasiyoruz Istanbul da...Eminim esin de senin gibi biridir...Bebekle gezmeyi seven,maceraci...Bakarsiniz tanisir gorusuruz...Cok ama cok tesekkurler,soylediklerini minik notlar halinde yanima aliyorum,umarim ve eminim keyifli bir gezi olacak...Sevgiler bizden size...esine ve minik bebeginize
    :)

    YanıtlaSil
  7. Gezinizi 4 gözle bekliyorum .biz bandırmada yaşıyoruz eşimde benim kadar olmasa da oda gezmeyi sever.onun doğa hayvanlar gibi başka ilgi alanları var birbirimizi tamamlıyoruz kısacası elbete tanışmak isteriz e iki gezenti ailenin muhakkak rotaları bir yerlerde kesişir. dünya küçük özellikle de gezenler için. bizden de sevgiler e benim özellikle güney marmara hakkında deneyimlerim oldukça fazla özellikle Çanakkale ve yöresi başka gezi noktaları hakkında da yardımcı olabilirim elbetteki sizinde tecrübelerinizden memnuniyetle yararlanırım.buralarada bekleriz kapıdağ erdek hem tanışır hemde hep beraber gezeriz buraları.

    YanıtlaSil
  8. Gunaydin Mete :) Biz donduk! :) Cok mutlu ve yorgunuz zıra dun gece 02 sularında evcegızımızden ıcerı adım atabıldık...Iyı kı bu kısa tatılı planlamısız bıze coooook ıyı geldı..Yorgunluk aryı tabıı zahmetsız rahmet hıc olmuyor.Burası da yazısma platformu gıbı oldu ama napalım devam ediyoru artık ben.İyi ki rotayı böyle planlamısız ozlediğim ve henüz görmediklerimden oluşan bu rota özellikle hem Bursa lı olup hem de orada okumuş birinin hem özlemlerini dindirdi vem de doğayla iç içe çok güzel bir tatil yapma fırsatı verdi.Rota şöyleydi: Gölyazı köyü,Bursa da özlediğim ve eşim J ye göstermek istediğim yerler,dağ :),dönüşte de Tirilye...Yazarken kısacık gibi geliyor ama dolu dolu bir haftasonu geçirdik.Blogda uzuuuuun uzun yazıcam paylaşırız :) Bandırma çok güzel biryer,tamam davet ettiğinize göre kesinlikle geliriz biz,Erdeğ, seviyorum ben çok yerini görmemiş olsam da...Görüşmek dileğiiyle...Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  9. hoş geldiniz:) çok sevindim güzel geçtiğine keza 2 çocukla kısa ama yoğun bir gezi eminim zor olmuştur. Bursayı bende çok seviyorum hatta bizde ailecek cumartesi günü bursadaydık bizim çınarı bursa hayvanat bahçesine götürdük.artık bekliyoruz gezi yazını:)görüşmek üzere bay j yede selamlar:)

    YanıtlaSil
  10. inanmiyorum!...:) biz de botanik parktaydik yan komsuda...yagmura beraber yakalandik desenize...Hoscakal Mete :))))

    YanıtlaSil
  11. yaaa e ben dedim ama iki gezentinin yolu muhakkak bir yerlerde kesişir.Biz aksama doğru hayvanat bahçendeydik biz varken yağmur yağmadı..

    YanıtlaSil

Bozcaadada Kamp Yapmak Yassak Hemşerim..

BOZCAADA DA KAMP YAPMAK YASSAK HEMŞERİM..          Merhabalar Bozcaada ve Gökçeada gezi rehberlerini hazırladığım günden beri en çok ...