29 Ocak 2013 Salı

GezentiMete Kapıdağ Trekking'de

Kapıdağ Harita

20 Ocak 2012 pazar günü güzel havayı fırsat bilip akadaşlarımla Erdek Kapıdağ ın kalbinde 10 km lik yürüyüş gerçekleştirdik.

Kapıdağ trekking rota detay
Buda rotamızın ayrıntılı planı.Kapıdağ göletten başlayan rotamız ilk 5 km iniş ikinci 5 km ise tırmanış şeklinde gerçekleşti .Oldukça zevkli bir parkurdu hemen hemen her seviyede doğa severin katedebileceği bir rotaydı.

Başlamadan evvel katılımcılar topluca poz verdik.Fikri Demirtaş,Hakan Furat,Egehan Furat.Ahmet Lisan ve bendeniz Mesut Mete geziyi gerçekleştirenler.
Kapıdağ gölet başlangıç

Ahmet arkadaşımızda grubumuza en son katılanlardan biri.Umarım gelecekte de  bütün gezilerimize katılması dileği ile.
Unutmadan fotoğraflar için kendisine ayrıca teşekkürü borç biliyorum..

Gruptaki herkes bu rotayı ilk defa yürüdüğü için her 10 adımda bir durup sağa sola bakıyoruz.Bu arada yürüyüşümüze saat 8.30 gibi başladık.

En genç katılımcımız Egehan onunda ilk seferi umarım gerisini getirir.

Su bulunduğu heryere bereket ve güzellik getiriyor....

Kadim dostum Fikri yıllardır beraber Kapıdağ ın altını üstüne getiriyoruz..
Doğanın içinde olmak herşey bunun için..

Baba ve oğul..

Çevremize dikkatlice bakıyoruz ve doğa karşimiza tüm güzelliklerini çıkarıyor:Kış ortasında bir çiçek günümüze anlam katıyor..:)

Karşımıza çıkan ilk engel kocaman bir nehir:)Gruptan fikri ve hakan abi hariç herkes bu engeli başarı ile aştı.

Herkes engeli aşmak için bir yol arayışina girdi.Suyun içine taş falan attık ama yinede olmadı.
Hakan abi bi ara suyun derinliğini ölçmeye kalktı ama nafile..
Geriye bir tek yol kaldı :)
Fikri kendini feda ediyor..
Fikrinin suratından anlaşıldığı üzere su biraz soğuk galiba..:)

Dereyi geçmek bize oldukça zaman kaybettirdi.
Rotayı ilk defa yürüdüğümüzdem dolayı sık sık durup doğru yolda olduğumuzu check ediyoruz.
Bu rotayı baharda tekrar yürümeliyiz.

Ahmet bizden geride kalıp güzel kareler yakalıyor.
Rota üzerinde kağıdağda bulunan 3 büyük şelaleden ikisini ziyaret ediyoruz.
Kapıdağ şelale
İlk şelale en büyükleri.Kış olmasından dolayı patikadan bakılınca şelale gözüküyor ama baharda veya yazın yürürseniz ağaçlar kapadığı için göremeyebilirsiniz .O zaman şelalenin gürüldeyen sesini takip edin derim.
Şelale oldukça yüksekten dökülüyor.

Şelalede de bir saate yakın vakit geçirdikten sonra yola devam ediyoruz.

Ballıpınar köyü
Yolun dönüm noktası bu andan itibaren tepenin etrafından geri dönmeye başlıyoruz.Karşida ballıpınar köyü.

Yavaş yavaş ilk kez katılanlarda yorulma emareleri gözükmeye başlıyor.
Patika uzun zamandır kullanılmadığı için neredeyse kaybolmaya yüz tutmuş

Hatta yol zaman zaman tamamen kayboluyor aramak zorunda kalıyoruz.İlk defa yürüyecekler dikkatli olmalı yolu kolayca kaybedebilirsiniz.
Ah ada bulduk yolumuzu.
En sonunda yol tamamen sona erdi ve biz ballıpınar köyü yoluna güç şartlarda ulaşıyoruz.

200 metrelik yürüyüşten sonra ikinci şelaleye de ulaştık.

İkinci şelale ilkine göre daha ulaşılabilir bir yerde.

Hatıra pozlarına devam.

İkinci şelalede yemek molası da verdik.Ve dönüş yoluna çıktık.3 km lik bir yürüyüşten sonra başlangıç yerimiz olan gölete ulaştık. Çok güzel bir parkurdu.Parkur hakkında daha ayrıntılı bilgi isteyen olursa yardımcı olmaya çalışırım.

Beğendiyseniz diğer yazılar için     http://meteormete.blogspot.com

1. Merhaba,
    Yazınızı zevkle okudum ve ben de gitmeye karar verdim. Bandırma'da yaşıyorum ve parkur alanına nasıl ulaşacağımı bilmiyorum. Bu konuda yardımcı olabilir misiniz?
    Teşekkürler.
    Sinem

1. merhabalar sinem hanım yorumunuz için teşekkürler:) yürüyüş konusuna gelince parkurlar oldukça çok ve karışık.kaybolmanız an meselesi :)bu yüzden İlk 4 veya 5 gidişi bilen birisi ile yapılmasını tavsiye ediyoruz .kapıdağdakı yuruyuslerıne nasıl katılabılırsınız oncelıkle bandak var hemen hemen her pazar yuruyus gerceklestiriyorlar diğer bır grup ta bızım grubumuz bızımlede yuruyebılırsınız arada sırada ilk defa yürüyenler için kısa yürüyüşler gerceleştiriyoruz bayanlarında katıldığı. Aramızda 2 3 fotografcıda var.yürüyüş organizasyonu ile ilgilenen arkadaşlarımla irtibata gecerseniz size memnuniyetler yardımcı olacaktırlar.biz sadece yürüyüş değil bisiklet kampcılık yurtiçi dışı gezilerde düzenliyoruz.trekking sadece ugraşlarımızdan biri.

2. Tekrar merhaba,
    Cevabınız için çok teşekkür ederim. Daha önce en uzun yürüyüşüm Finlandiya'da yaklaşık 13km lik bir parkurda sağanak yağışlı bir havada gerçekleşti:) Bu yüzden belki sadece kısa olanlara değil biraz daha uzunlara da katılabilirim :) Bandak'ın internet sitesine baktım, iletişime geçeceğim. Sizin yürüyüş organizasyonu ile ilgilenen arkadaşlarınızın mail adreslerini verirseniz çok sevinirim. Ayrıca kampçılık ile de ilgileniyorum :) Bilgiler için tekrar sağolun.

3. Merhaba sinem hanım ben Fikri DEMİRTAŞ Mesut METE nin arkadaşıyım yazılarınızı okudum kapıdağ yürüyüşleri ile ilgili rotaların planlaması ile ben ilgileniyorum arkadaşım ile görüştüm benim mail adresim demirtas_fikri@hotmail.com facebook adresinde Fikri Demirtaş diye kayıtlıyım. bir de facebook adresinde BanGez diye bir gurubumuz var yürüyüşlerimizi hafta sonları yapıyoruz facebook tan yayınlıyorum gün saat rota olarak katılmanızı ben de beklerim facebook adresinden arkadaşlarınıza eklerseniz sizde yürüyüş etkinliğini görebilirsiniz haziran içinde bir planlama yapmayı düşünüyorum iyi akşamlar dilerim size

1. Merhaba Fikri Bey. Teşekkürler iletişim adresleri için. Facebooktan üye oldum şimdi, daha yakından takip edebilirim:)İyi akşamlar size de

Bozcaadada Kamp Yapmak Yassak Hemşerim..

BOZCAADA DA KAMP YAPMAK YASSAK HEMŞERİM..          Merhabalar Bozcaada ve Gökçeada gezi rehberlerini hazırladığım günden beri en çok ...