6 Ağustos 2013 Salı

Atık Pillerimizi Çöpe Atmayalım



      Merhaba arkadaşlar ben bir gezgin olarak aynı zamanda bir çevre dostuyum.Doğayı ve doğada vakit geçirmesini seviyorum.İçinde bulunduğum çevreyi korumayı da görev biliyorum.Bu yüzden arada sırada bloğumda çevre ile ilgili yazılar paylaşıyorum.Bugünkü yazımızın konusu atık piller ve atık pil zararları hakkında.
      Öncelikle atık pil nedir? Enerji ihtiyacımız için kullandığımız içindeki kimyasal enerjiyi elektrik enerjisine çeviren pilleri kullanıldıktan sonra atıyoruz.Bu atık piller içerdikleri ağır metaller sebebi ile toprağı zehirliyorlar.
Ufacık bir pil 4 metreküp toprağı kirletiyor.O yüzden kullandığımız atık pilleri toplayıp marketlerde belediyelerde v.b yerlerde bulunan atık pil toplama kutularına atmalıyız.Ha birde mümkünse yeniden şarj edilebilir piller kullanmalıyız.Gösterdiğiniz hassasiyet ve ilgi için teşekkürler.

     Aşağıda DOÇEV in atık pil toplama kampanyası ile ilgili broşürünü paylaşıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bozcaadada Kamp Yapmak Yassak Hemşerim..

BOZCAADA DA KAMP YAPMAK YASSAK HEMŞERİM..          Merhabalar Bozcaada ve Gökçeada gezi rehberlerini hazırladığım günden beri en çok ...