30 Ağustos 2015 Pazar

Gökçeada Mavikoy

Evet Gökçeadanın güzel koylarını tanıtmaya devam ediyorum.Aslında bu koyu tanıtmak konusunda kararsızdım.Mavikoy Gökçeadaya gelenlerin çok azının bildiği tabiricaizse Gökçeadanın gizli çenneti diyebiliriz.Günde yanlızca birkaç kişinin ziyaret ettiği bu güzel koyu sizde çok beğeneceksiniz.

Çoğu ziyaretçi Mavikoyu bilmesine rağmen gidiş yolunu bilmediği için Gökçeada ziyaretini mavikoyu göremeden tamamlıyorlar.

Bende ilk olarak sizlere mavikoya nasıl gidilir ondan bahsetmek istiyorum.Böylece kimseye sormadan kendiniz mavikoya gidebilirsiniz.

Mavikoya ulaşmak oldukça zor bu yüzden bu kadar bakir kalabilmiş.Mavikoya sadece Yıldızkoydan ulaşabilmek mümkün arkadaşlar.

Yukarıdaki haritada kırmızı ile gösterilen yol gidiş yolumu mavi ile işaretlediğim ise dönüş yolumu gösteriyor.

Yıldızkoya varıyoruz.İlk defa gideceksiniz sizde muhakkak mavi ile işaretlediğim yolu kullanın daha kolay gelecektir.Yukarıdaki fotografta gordugunuz yola sapıyoruz.

Maalesef sizi 800 metrelik bir rampa bekliyor.Bu 800 metreyi araçlada çıkabilirsiniz.

İkinci aradan sola sapıyoruz.Yukardaki fotoda gördüğünüz gibi.

Döndüğümüzde bu manzara karşılıyor bizi.Yukardaki resimde görünen ayrımdanda sağa dönüyoruz.

Mavikoy karşımıza çıkıyor.

Mavikoyu görmek yetmiyor yolu bulmak için resimde görülen patikadan aşağı iniyoruz.

Hedefimize git gide yaklaşıyoruz.

Hemen mavikoyun dibinde patika var orayı kullanarak koya iniyoruz.İlk bakışta patika görünmeyebiliyor.

En sonunda mavikoyun taşlık kumsalı bizi karşılıyor.

Tekrar söylemek gerekirse mavikoyda muhtemelen sadece siz olacaksınız koca koyda tek başınıza denize girme keyfine varabilirsiniz.

Ben geldiğimde sadece dalış için tekneyle gelen ekip vardı.Onlarda gidince tek başıma kaldım.

Koy direk kuzeye açık olduğu için çoğu zaman dalgalı olabiliyor.

Milyonlarca yıldır dalgalarla yuvarlanan taşların köşelerinin törpülenmesi sonucunda yuvarlak hale gelmişler.

Denizinden bahsedecek olursak biraz serin ama tadınızı kaçıracak kadar değil.
4-5 metrede insan boyunu yani 2 metreyi geçiyor.Bu yüzden yüzme konusunda kendine güvenmeyenler dikkatli olmalı.

Denizin tabanıda sahili gibi taşlık.

Mavikoyda telefonlar çekmiyor haberiniz olsun.

Mavikoyda canınınz sıkılırsa oynayacak bir sürü taş var ben yukarıdaki kulelerden bir sürü inşaa ettim.

Mavikoyun cevresi dik kayalıklarla çevrilmiş durumda.

Denize daldığınızda garip ve ürkütücü bir ses duyabilirsiniz.Bu ses dalgalarla yuvarlanan taşların çıkardığı ses.Benim için çok rahatsız ediciydi.

Yavaş yavaş dönüş vakti yaklaşıyor.

Resimlerde koya inen patika gözüküyor.

Tekrar bu patikayı kullanarak yukarı çıkıyoruz.

Tekrar tekrar dönüp bakıyoruz bu güzel koya..

Tıpkı yıldızkoydaki gibi ilginç kaya oluşumları patika boyunca eşlik ediyor.

Dönüş yolunu bu sefer deniz kenarından yaptım her iki yolu gösterebilmek için.Bu yolu yüksekten başı dönmeyenler ayaklarına batan dikenleri umursamayanlar rahatlıkla kullanabilirler

Dikkat: Lütfen küçük çoçuklar ve yaşı ilerlemiş arkadaşlar bu yolu kullanmasınlar.Patika çoğu zaman uçurumun kenarından ilerliyor.Herhangi kötü bir durumda yardımın ulaşmasıda oldukça zor olacaktır.

Görünen patikanın sağ tarafı tamamıyla uçurum..

Resimde görünen dikenler bol bol ayaklarınıza batıyor.

Bu patikanın sonu. buradan daha geniş yola çıkıyorsunuz.

Son 100 metre yol iyice genişliyor.

Ve en sonunda yıldızkoy karşımıza çıkıyor.

Buda yolun sonu.

Gelelim mavikoyun artılarına eksilerine.Bunları değerlendirerek gökçeada tatilinizde mavikoya yer verip vermemek size kalmış.

Önce  artılarla başlayalım.

Son derece sakin olması sebebiyle kalabalık plajları sevmeyenler için ideal.

Denizi oldukça temiz.

Bütün gün deniz kenarında yatmaktan sıkılan maceraperestler için güzel bir deneyim olabilir.

Sevgilinizle başbaşa denize girip vakit geçirmek isteyenler için güzel bir seçenek.

Gelelim eksilerine..

Ulaşımı oldukça zor ve zahmetli hatta tehlikeli.

Sahili kaba taş bu yüzden kum sevdalıları için iyi bir seçenek değil.

Koy kuzeye baktığı için çoğu zaman dalgalı.

Telefon hatları çekmediği için belli bir süre sanal alemde uzak kalınıyor buda can sıkıcı olabilir.

Çoluk çocuk için kesinlikle uygun değil.

Gökçeada tatili için birkaç günü olan tatilciler için uygun değil gidiş geliş saatler alabiliyor.Yarım gününüzü alabiliyor.

Benden bu kadar tadını çıkarın ziyaret eden arkadaşlarında yorumlarını beklıyorum.

Not:Eğerki Mavikoya gitmeyi planlıyorsanız lütfen parmak arası terlik kullanmayın patika ve kayalıklarda bu terlikler ayağınızdan çıkacaktır.Ayak burkulmalarına ve düşmelere sebebiyet verebilir.